När 2 vill bli 3

31 augusti 2009

Kan någon drömma om ett barn till oss, tack!

Filed under: Uncategorized — by 2villbli3 @ 22:17
Tags: , , ,

Jag läser en hel massa bloggar. Mest om IVF och adoption. Jag känner inte de flesta författarna i verkliga världen. Knappt på internet .

Vissa blogginlägg fastnar. Jag läser ett inlägg. Surfar vidare. Stänger ner datorn. Sen när jag sitter på tåget nästa morgon så ploppar inlägget fram i huvudet. Det är så häftigt hur det andra skriver om sina liv kan smyga sig in i mitt liv. Andra okända. Deras liv. Jag älskar det.

Men häromnatten blev det knasigt roligt. Jag har följt en blogg som skrivs av ett par som ska adoptera från Nepal. Det är en massa frågetecken kring hur processen ska gå till, vem som ska fatta besluten i Nepal osv. Och ofta funderar de kring när de ska få träffa sitt barn.

Men tillbaka till häromnatten.

Jag hade en dröm. Gud vad pompöst det där lät då 🙂 Men det hade jag. Om det här paret. Om att de fick ett besked att det fanns en liten pojke i Nepal som väntade på dem. Och jag vaknade med ett fånigt leende på läpparna.

Jag tror egentligen inte på att drömmar kan sia om framtiden. Men i det här fallet hoppas jag att min dröm var en sanndröm.

Så kan någon drömma om ett barn till oss, tack!

2 kommentarer »

  1. jag lovar! och jag ska hålla alla tummar och tår som finns också!

    Kommentar av 1nyttliv — 03 september 2009 @ 13:14 |Svara

    • Tack! 🙂

      Kommentar av 2villbli3 — 04 september 2009 @ 10:32 |Svara


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lämna en kommentar

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.